Café Tufvan i Växjö

Idag travade jag iväg för att träffa Emma på Café Tufvan. Inte kan man säga nej till ett erbjudande som detta; ”köp en ciabatta för 30 kronor och få läsk på köpet”.

Så därför blev det just ciabatta till middag. Min var specialtillverkad till mig eftersom deras enda vegetariska alternativ (getost och honung) var slut för dagen. Inte mig emot – jag fick istället fetaost, svarta oliver, paprika, rödlök och soltorkade tomater. Jag har ett hett kärleksförhållande med soltorkade tomater och fetaost är alltid ett plus, så jag var nöjd med hopkoket. Värt 30 kronor? Absolut, men caféet har andra, mer tilltalande alternativ; som favoriten: couscoussallad med soltorkad tomat, fetaost, svarta oliver och vinägrett.

Ciabattan finns bara att köpa under kvällen, vilket är lite synd, men en ursäkt för caféet att dra till sig gäster även efter rusningstiden runt lunch. Gå gärna dit och prova, det är den värd!

Kommentera

