Aprikosscones

Efter lektion och tvätt kände jag mig färdig med duktigheten för dagen och gick vidare till att att fundera ut matschemat för veckan. Ja, okej, det är väl lite duktighet gömd i den sysslan också, men det är så pass roligt att det inte känns som ett krav utan mer som en busig olydighetssyssla! När jag slutligen printat ner matförslag i varje tom ruta fanns det ändå tid kvar till annat. Därför kladdade jag lite i kalendern, ombokade hit och dit, ringde lite folk, tryckte på och stängde av TV:n… Kort sagt, jag var inte riktigt sugen på att sitta och inte göra någonting. Då slog det mig – på den nyskapade menyn stod det klart och tydligt att idag, måndag, vankades det soppa.

Vad måste man ha till soppa om inte ett gott bröd?

Ni förstår, jag har fortfarande citronkladdkaka kvar från igår och känner inte att en till kaka så snabbt inpå vore väldigt produktivt (väldigt snusförnuftigt) men bröd, det behöver man ju alltid, eller hur?

Så sagt och gjort, ikväll blev det sconesbakning 😀

aprikosscones

Receptet heter ursprungligen fruktscones, men jag uteslöt russinen och vips! Fruktsconesen blev aprikosscones!

Som synes på bilden var jag olydig och gjorde inte 30 små scones, jag halverade receptet och gjorde ett par lite större bullar istället.

Lycka till!

Kommentera

