Annandagsvåffla

När jag tittade runt bland era fina bloggar igår slogs jag av allas idérikedom när det kommer till våfflor. Det var ju nämligen våffeldagen och det var många av er som anammat det och bjöd på hejdundrandes kalas med massor av oliksmakande våffelsmetar! Inspirerad frågade jag hemma idag, dagen efter den rätta dagen, om vi inte också kunde äta våfflor (jag har nämligen inget våffeljärn i min egen lägenhet), och mamma sa absolut. Vips trollade hon fram en våffelfrukost, och inte fick jag in en endaste liten vink om att vi kanske kunde göra någon rolig smet med lite smak, nej, hon hittade nämligen ett paket våffelmix – traditionellt skulle det ju vara!

Och efter lite suckar från min sida högg jag in och i efterhand är jag ändå nöjd med våffelätandet, mixen till trots. För med massor av bär och grädde och så lite fras från våffelkanterna är halvfabrikatsfrågan inte lika uppenbar 😉

Dessutom avnjöts hela konkarongen på altanen i riktigt härligt solsken! Det var första gången i år, men verkligen inte den sista!

Har ni ätit våfflor i helgen?

Kommentera

