Spänning i hyllorna – nyheter 2011

En sväng runt stora staden Växjö med en alldeles för tom plånbok i väskan och ett par köpgalna vänner i släptåg ledde idag till att jag suktande letade igenom hyllorna på citygross för att se vad mer jag kanske skulle kunna prova på inom den närmsta tiden. Det verkar som att år 2011 verkligen är nyheternas år, jag kan inte komma ihåg att det varit så här mycket spännande nya varor att längtande vila ögonen på någon gång tidigare. Hur det än står till med den saken smög jag upp kameran på ett par ställen för att kunna visa er några av fynden jag gjorde – när jag har rum i magen och rum i ekonomin kommer jag senare att både införskaffa och provsmaka, men just nu gäller det att se men inte röra!

Dessa kakor tror jag att de flesta av oss redan har lagt märke till, de stora displayerna fyllda med färgglada paket är svåra att ta miste på. Och visst är det Marabou som än en gång är i farten! Två olika kaksorter har de nu skämt bort oss med; Marabou mjölkchokladcookies och Marabou Schweizernötcookies. Jag har hört mycket gott om dem, speciellt om den senare, men tycker inte att priset (här 28.90) är tillräckligt lågt för att jag ska kunna rättfärdiga att köpa färdiga kakor. När det dyker upp en rabattkupong kommer jag glatt vara där!

Och på tal om Marabou – Noblesse (som också ägs av Marabou) har släppt en ny variant av sina små chokladkartonger- Noblesse Biscotti Crisp. Det var ett tag sedan någon nyhet dök upp inom Noblesseserien, så den här ser jag fram emot att smaka! Jag själv är ett stort fan av den vanliga originalsmaken, men har svårt för både apelsin och mint i choklad, så de andra varianterna väljer jag bort. Kanske kommer den här tilltala mer?

I frysdisken hittade jag också två nyheter om vi styr undan lite från chokladspåret.

bild tagen från Findus hemsida

Här ser ni en nyhet från Findus som de kallar Å nåt gått (jag innehar en extrem motvilja mot att plocka upp någonting där man inte orkat skriva ut ordet något vilket redan gör att jag irriterar mig lite på den här produkten). Enligt Findus hemsida är det här:

4 smaskiga desserter, att äta själv eller tillsammans. varje förpackning innehåller 4 portionspajer, färdiga att äta

De fyra pajsmakerna som man kan välja mellan är: Rabarber Crumble, Key Lime Pie, Fransk Äppelkaka och Fransk Royale (som uppenbarligen innehåller mandelmassa och hallon, bland annat). Om man hellre vill baka dem själv finns alla recepten här. Är det bara jag eller hade det inte varit kul med en förpackning med en paj av varje i? Så man kunde få prova alla fyra utan att behöva köpa 16 pajer? Bara en tanke…

bild från Findus hemsida

Till höger i frysdisken ser man en annan nyhet från Findus – en nyhet som jag faktiskt fått erbjudande om att testa gratis (genom Smartson). Det är 4 olika sorters grönsaksblandningar som alla har namnet Green Deli gemensamt. Uppenbarligen är sorterna man kan prova på: Italian Pesto, French Ratatouille, Greek Warm Sallad och Indian Curry. Väldigt spännande med något nytt vegetariskt i frysdisken, jag ser fram emot att lösa in min check mot en av dessa påsar och se om den levererar!

Dessutom fick jag faktiskt med mig två nyheter hem som jag kommer recensera så fort jag kan (jag vet, det lät på mig som att det inte var en chans i världen att jag skulle kunna inhandla något nytt och spännande, men jag kunde bara inte låta bli!).

Dels nya Crisp ´n 7 grains från Wasa…

… och dels efterlängtade Marabou Sensation Blueberry Milk.

Och detta är bara ett axplock av alla spännande nyheter som kan hittas eller snart kommer kunna hittas ute i affärerna! Våren är en rolig tid av många orsaker 😉

Kommentera

