Nyheter för oss chokladnördar

Efter lite bloggspaning på kvällstid har jag hittat fram till inte bara en, men TVÅ hela nyheter att dela med mig av här på bloggen till er som är lika intresserade av choklad som jag är. Marabou fullföljer nu nämligen sitt åtagande att släppa tre nya och exotiska chokladalternativ under denna sommar (innan har vi fått mediokra marabou mango och sagolika marabou caribbean). Dessutom utökade just cloetta sitt utbud av chokladrullar med en spännande variant. Det var faktiskt länge sedan jag köpte choklad nu, har dragit ner lite på det intaget i och med att jag dragit upp andra sorters intag (som efterrätter fulla med bär och grädde, och all somrig mat som bara går att få tag på), men jag tänker BANNE MIG smaka BÅDA dessa sorter så fort de kommer ut! Såklart blir det smaktest här =D

Den första sorten jag fått nys om heter Marabou orient och ska, enligt bland annat Malin på finfina bloggen getiton innehålla dadlar och pistage! Låter det inte ljuvligt?

För mer information och för att se vem som faktiskt tog bilderna nedan, besök Malin nu!

Den andra är Cloettas center kokos. Center. Kokos. Kan det bli bättre än så? Kanske pistage då. Och dadel.

Bilden nedan och nyheten hittade jag på chokladbloggen – en OUMBÄRLIG blogg för chokladälskare! Gå dit. Sukta och dregla ❤

Vad tror ni om de här två? Har ni smakat någon av dem? Eller båda? Vad tyckte ni?

Kommentera

