Förändring förnöjer? Från sajto till wordpress.

Välkomna hit till min nygamla blogg! Jag säger nygamla eftersom, som många av er redan vet, det här är en fortsättning på bloggen jag hade förut:

daedalsmat.sajto.se

Att behöva byta plattform var inte önskvärt, och inte heller mitt beslut – sajto meddelade mig två dagar innan de försvann att allt jag skrivit skulle bli borttaget. Då blev jag lång i ansiktet kan jag lova! Jag som hade lagt ner hela min själ i bloggen jag byggt upp hos dem! Alla receptet, alla inläggen, alla kommentarer, all statistisk, alla prenumeranter, ALLTING. Borta. Sajto ska inte längre finnas till, och genom det, inte heller daedalsmat. Jag håller nu på att överföra så många av mina gamla inlägg som möjligt, förhoppningsvis hinner jag med nu innan de försvinner helt.

Dock ser jag det här som något positivt i det negativa – jag var aldrig nöjd med sajto. Det känns som att wordpress går att lita på, och förhoppningsvis inte kraschar för jämnan som sajto lyckades med. Jag hoppas också att ni som prenumererade på den förra bloggen väljer att prenumerera på den här också – jag kommer att fortsätta i samma stil, det är bara adressen som ändras!

Till en början kommer design och utseende på bloggen behållas som det var, så ni alla förstår att det är min blogg ni kommit till. När jag känner mig trygg med wordpress kommer det kanske att förändras det med.

Lägg gärna till mig på bloglovin under min nya adress:

karlekpatallrik.wordpress.com

eller genom att trycka på länken nedan.

Följ min blogg med Bloglovin

Jag ber verkligen om ursäkt för strulet ❤

Alexandra

45 thoughts on “Förändring förnöjer? Från sajto till wordpress.

    • åh, jag vet, alla kommentarer får jag lämna bakom mig, det är lite sorgligt =( Men vad gör man? Jag hade blogspot till min första blogg och tyckte den fungerade bra men inte toppen. Så nu får vi hoppas att jag trivs med wordpress, den ska väl inte lägga ner i alla fall 😉

  1. tack söta för din kommentar! jag försökte att komma in på din andra blogg tidigare idag, men så var den borta 😦 din kommentar var/är med andra ord väldigt uppskattad! nu ska jag följa dig här istället 😀

    du får ha en fortsatt bra kväll! kramar

  2. Klart jag kommer fortsätta följa dig, du är en av mina favvosar ju (:

    Och angående dumplingsen – jag tänkte göra en vegetarisk variant nästa vecka någon gång 😀 Tror att det blir minst lika gott om inte godare. Fast då skippar jag att göra degen själv, fy vilken tid det tog, men det var ju kul att ha provat det också! Som tur är såg jag att det fanns färdiga degplattor i frysdisken på coop när jag var där och handlade sist!

  3. Oj, det var snabba puckar! Då får jag passa på att hälsa välkommen till wordpress, tror inte att du kommer blir besviken, wordpress är fint! Hoppas du hinner flytta över allt ditt material, snopet annars.

    Kram vetja!

  4. Nä, trist med strul… Jag har WP och har aldrig varit med om nåt strul. WP har det mesta i teknik man kan önska sig, mitt största problem är att det kan vara lite knepigt att lista ut hur man går tillväga rent tekniskt för att få till vissa saker, med det finns ju WP-forum på både engelska och svenska där man kan hitta många svar.

    Förresten, om du köper ett domännamn kan du väl styra det direkt till WP, så att dina gamla läsare hittar din nya plattform per automatik. Jag har FS-data,(www.fsdata.se) och är nöjd med dem, ett se-domännamn kostar ca 120:-/år.
    Lycka till!

  5. Två dagar??? Fy fan vad fräckt!!! (skulle kunna använda MÅNGA fler utropstecken där känner jag…) Och du kan inte ens logga in längre? För att ta ett favoritcitat från nån gammal Robinson-säsong: Skämmes, ta mej fan!

    Och inget sätt att flytta över inläggen med automatik, utan du får göra det ”för hand” alltså? Ja du.. Då har du det du gör nu då. Åh jag tänker på de stackare som INTE kan göra det (om man är på semester till exempel). Komma hem och så är allt borta. Två dagar är en fruktansvärt kort tidsrymd.

    Jag hålller tummarna för dig i alla fall.

    • Jag tyckte också att det var väldigt kort tid, men de har varit lite skakiga från start så egentligen är jag inte förvånad. Det ska bli skönt att blogga från wordpress nu, känns som att den är mycket mer stabil!

      Jag lyckades komma in ,lite snabbt nu så jag har i alla fall postat ett inlägg om flytten, men nej, det gick inte att överföra något på annat sätt än förhand. Puuuh, så skönt att det är fixat nu 😉

      Härligt att du följde med mig i flytten ❤

  6. Hej och tack snälal för kommentaren på min blogg! 🙂
    Jag känner inte till Sajto men kan bara tala varmt om WordPress. Jättebra blogg-plats!
    Vilken mysig sida du har. Kommer titta in här fler gånger 🙂 Kram!

  7. Gud vad snopet att få reda på det bara två dagar innan, men tur att du hunnit flytta det mesta! Och jag hoppas du blir nöjd med wordpress, för det är jag!

  8. Så, då var vi här! Det ser ju bra ut, tur att du hann med det mesta i alla fall, ingen dålig överraskning att komma på 2 dagar innan det ska hända… Följer, det fortsätter vi att göra:)
    Lycka till!

Kommentera

