att fira världens finaste vinst – cake pops style


Igår låg det en liten vit lapp i min brevlåda – en liten lapp med en liten hälsning om att ”hämta ut ett paket”. Hur kan man säga nej till en sådan invit? Så idag tog jag min trogna cykel (som någon planterat en ölburk i korgen på – campuslivet är hårt) och snart fann jag mig med en brun låda i famnen. Oj, vad sugen jag var på att riva upp det där och då!

Men jag höll mig ända hem – genom handling och allt – innan jag inte kunde bärga mig längre och lådan försiktigt öppnades.

Vad den innehåll?

Jo – vinsten från fantastiska, underbara Sockerrus! För ett litet tag sedan vann jag nämligen en av hennes tävlingar, och INGEN kunde vara gladare än jag över det priset visade sig vara! Titta bara:

Härliga formar!

Fyra olika tyllar och ett strössel som gömmer sig lite bakom formarna i bakgrunden.

Och fantastiskt fina klubbpinnar – eller sugrör om man tycker det.

Allting från fina KlaraForm! Tack så jättemycket, jag är SÅ glad ❤

***

Tror ni att jag bara kunde lägga ifrån mig alltihop och fortsätta min dag?

Självklart inte 😉

I kylen hade jag de sorgliga resterna av min Bundtkaka som jag bakade i helgen. Nu, efter ett par dagar av petande och ätande kändes det som en bra idé att använda det som var kvar till att göra ett nytt gäng cake pops, då mitt förra försök är rent av pinsamt att titta på (leta INTE upp det, jag ber er!)

Och den här gången behövde jag inte använda grillpinnar som pinne, nej, nu hade jag ju nya, fina, RIKTIGA klubbpinnar! Och tro mig; det var en HELT annan känsla 😉

***

Jag blandade äppelkakan med smält fudge som jag köpte häromveckan och har haft liggande i en godiskål ända sedan dess, formade kulor och ställde in dem i kylen i någon timme så de skulle bli lite fastare.

Mörk choklad smältes och klubbpinnar delades på mitten. Varje del doppades i chokladen och  trycktes ner i en kula, sedan fick de stelna lite till.

Nästa steg var att doppa varje boll i choklad. Jag varierade lite, några fick mjölkchoklad och några mörk choklad. Dock höll inte bollarna ihop jättebra, det var lite för lite fudge i mitt fudgeklister tror jag, men jag lyckades ändå täcka alla utom två.

Efter att de fått stå några minuter och stelna till lite (men bara lite) strösslade jag sedan alla med violströssel (vilket inte var strösslet jag fick, det får vila till en annan gång). Jag har lärt mig att strösslet gärna drar med sig chokladen ner om det strösslas över precis efter doppningen.

In i kylen igen i någon timme och slutligen fick varje boll bo i varsin ny fin form – också de från vinstpaketet!

Ta da! Kärlek på pinne 😉

***

Igen, tack så jättemycket Sockerrus och Klaraform! Jag ska vårda min vinst ömt ❤

56 thoughts on “att fira världens finaste vinst – cake pops style

  1. Grattis, grattis! Det är alltid kul att vinna fina och användbara saker. Och vilka jättefina cake-pops det blev. Suveränt sätt att återanvända kakrester.

    • Tack så mycket! Ja, det är det, jag har varit inne och kikat lite på just klubbpinnar men tänkt att neeeej, det kanske inte är en prioritet just nu. Så det var perfekt att vinna några, så slipper jag dåligt samvete 😉 Känns skönt att slippa kasta resterna i alla fall ❤

  2. Grattis, och vilken underbar vinst. Och vilka godingar du gjort.

    Jag har nominerat dig till Matbloggspriset – för det tycker jag att du förtjänar, du sprider en sådan gläjde här i bloggosfären 🙂

  3. Vilken bra vinnst och vilka härliga bakverk! 🙂

    Som du kanske ha sett så har min matblogg (Tina´s Mat) flyttat till http://www.tinagustafsson.com och jag har länkat till din blogg på denna sida http://tinagustafsson.com/bloggar-med-matinspiration/

    Känner du för att länka tillbaka så får du gärna göra det 🙂

    För att vara säker på att inte missa något smarrigt recept så kan du Gilla denna sida http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374

    Ha det bra så hörs vi bland alla receptinlägg 🙂

  4. Grattis till vinsten! Vilket tjusigt litet kitt, tror minsann att jag ska införskaffa mig ett sådant jag med. De där kakpinnarna ser ju galet goda ut och otroligt söta, inte att förglömma. 🙂

  5. Grattis till vinsten! Vad kul med så massa olika formar och pinnar att välja bland, paradiset för någon som älskar att baka 🙂 . Cake popsen såg jätte härligt goda ut.

  6. Grattis till vinsten! Och vilka fina cake pops. Har inte hört talas om detta men jag tror att det måste vara såhär min mormor gjorde sina ”köttbullar” som jag alltid önskade mig till mina födelsedagar. Måste det vara fudge eller kan man använda något annat?

    • Tack så mycket! Det kan det säkert vara =) Nejdå, det måste absolut inte vara fudge – tvärtom! Det är bara att välja en mjuk kaka att ha som bas och sedan blanda med något som binder ihop det lite – philadelphiaost är jättebra, eller nutella – jag tror de är de vanligaste. Men man kan hitta på lite vadsomhelst 😉

  7. Åh vad roligt att du vann,de skulle inte sitta fel med sån fin vinst.
    De blev jättefina cake pops,att sugrör gör så stor skillnad.måste nog skaffa såna.
    mina ser så tråkiga då ja gör

  8. oj du verkar vara rena konditorn! Det ser himla mumsigt och tjusigt ut alltså! Jag är en godisgris av högsta klass hahaa…Tack för dina inlägg på min blogg!

  9. Åhh vad gott det ser ut. Det hade mina barn gillat. Hmm en fyller år strax innan jul så då måste jag testa. Grattis till vinsten 🙂

  10. sv från smoothiekällaren: Jag tycker iofs det låter gott med dina smoothiesmaker 🙂 Jag dricker smoothie på mer traditionellt vis också ibland – inte för att det här är revolutionerande dock 🙂 Salladen i är för nyttigheten. Idealiskt sett skulle vi äta mycket mycket mer sallad för att må toppen, så mycket att det kanske kan bli väl mycket knaprande dagarna i ända. Då är att smyga ner en massa spenat i smoothie en genväg till att få i sig mycket på en gång. Tar man bara lagom mycket/sånt som inte smakar för starkt så smakar det inte konstigt heller, men man kan vänja sig t o m vid att ha ruccola i. Om man nu vill det..

    hoho, jag menade inte att vara så kryptisk. Jag har en blogg till som du också hittat till. Kommer strax med en påhälsning därifrån oxå 😉

    Grattis till fina vinsten!

  11. De där pinnarna ser jättefina ut! Har man inte såna kan man också köpa klubbpinnar på panduro, 100 st för 23 kr eller något i den stilen. Men det kanske du visste. Fast jag ska nog ta och beställa lite färgglada pinnar också! 🙂

Kommentera

