Avokadoolja och Buddhate en lördag

Vet ni, jag har ju helt glömt bort att visa er den fina vinsten jag fick hem i veckan från söta Kardemummagumman! Jag har visst varit riktigt tursam på sistone, två härliga vinster på kort tid – det är nästan så man skäms lite, jag vill ju såklart att alla ska vinna någonting så det blir rättvist!

Dock är jag jätteglad över att ha fått hem två olika avokadooljor från Olivado – en kallpressad avokadoolja och en avokadozest – att experimentera lite med. Jag har ännu inte vågat öppna dem, det känns som att mana borde laga något speciellt första gången – har någon av er något tips? Något som avokadoolja passar bra ihop med? Kom gärna med förslag!

Båda flaskorna bor nu på min köksbänk, tillsammans med en olivolja som min kära mamma köpte till mig när hon var i Rom för ett par veckor sedan.

***

Idag mår näsan lite bättre och jag har hunnit med att både tvätta och gå långpromenad med hunden i vackra höstvädret så snart är jag nog på topp igen! Nu vankas det lite Bufféläsning och en kopp te i soffan.

***

Och på tal om te, så vill jag gärna visa er ett nytillkommet tillskott här hemma, som min fina lillebror köpte till mig för ett tag sedan. Jag har inte visat er det eftersom jag egentligen inte vet vad det innehåller egentligen, allt jag vet är att det är grönt, att där finns torkade bär och att det är lite blommigt i smaken, vilket jag inte brukar förespråka. Men oj, vad gott det är!

Buddha heter det och är köpt på Gerdas te och kaffehandel här i Växjö. De har även en affär i Kalmar och båda är verkligen värda ett besök, då de är fyllda med inte bara te, men små delikatesser, sylter, ostar och alldeles för många söta koppar, te- och kaffekannor och burkar – allt i gammaldags stil. Det är en sådan där affär man kan försvinna bort i alldeles för länge!

Ha en härlig lördag full av godsaker – det satsar jag på 😉

31 thoughts on “Avokadoolja och Buddhate en lördag

  1. Oj, vad du lagar mat och bakar! Härligt!
    Jag har också haft tur den sista tiden. Vann först en övernattning för 2 på nya hotellet LiaHof i Älvsered. Den här veckan vann jag 2 biljetter till Julallsång här i Falkenberg. Både vinsterna på facebook. Jag har även haft tur i vinlotteriet jag är med i. Underbart!

    Kram Malin

  2. Så du bor också i Växjö, kul! Jag har också upptäckt Gerdas The, min favorit än så länge är det gröna spirulinateet. Avokadoolja har jag minsann aldrig testat, lägg gärna ut något recept när du testat 🙂

    hälsningar Lottzy

  3. Avokadoolja är gott till så mycket, inte minst några droppar på just avokado! Till chark är den med citron hur god som helst.

Kommentera

