rapport från pizzornas huvudstad

Jag tänkte passa på att med det här inlägget be lite om ursäkt.

Som många av er redan vet så studerar jag till socionom under den tiden jag har mellan matbloggningen och läsningen av era bloggar – och nästa vecka är det inlämningsdags för en hemtenta vi fick utdelad igår kväll (jag vet, elakt att dela ut den fredag kväll, men livet som student är tufft!). Hur mycket jag än skulle vilja baka och laga mat (tro mig, nu vill jag mer än någonsin bara för det) så måste jag låta tentan gå före. Ingen tenta = inga betyg = inget CSN =inget pengar =inget bak och ingen mat. Matte kan jag i alla fall 😉

Därför kommer jag inte vara lika aktiv på min eller era bloggar på ett par dagar, tills jag har fått ordning på tentafrågorna något sånär. Det kan bli tidigare, och det kan bli senare, jag kan inte riktigt svara på när än. Fingrarna kommer nog klia lite så det kan bli ett par inlägg i alla fall om jag känner mig själv rätt, men kanske inte lika omfattande. Jag får ta igen det nästa helg ❤

***

Med de orden tänkte jag raskt gå vidare till vad jag mumsade på igår! Inte för att jag brukar göra det på det här sättet, men jag tänkte att det kunde vara okej – det är egentligen ingenting jag kan ge er recept på. Det var knappt något lagande involverat!

Dock kan jag ju inte posta inlägget utan en enda matbild – hur skulle det se ut?!

 

Eftersom jag åkte hem till mina föräldrar i Oskarshamn i torsdags tog jag en lång sovmorgon innan en härlig brunch intogs vid lunchtid sådär; komplett med gamla kära Oskarshamnstidningen och stekt ägg, sallad och smörgås med mosad avokado och skivad tomat. En måltid som tar två minuter att göra (i alla fall med mammas ljuvliga induktionshäll) och som mättar länge.

Snacksen under dagen är inte mycket att visa er – en tallrik keso med müsli, två koppar te och en hel drös av nötter ur Icas nya nötmix – kallad nötmix! Otroligt fantasifullt…

Dock var kvällens kärlek lite mer skrytmaterial! Kolla in vad jag lyxade med denna fredagskväll:

Pizza Atalanta – svamp, paprika, oliver och gorgonzola på fullkornsbotten. Hälften under kvällen och andra hälften till lunch idag. SCORE! (lite ironiskt att jag skrev om min seminyttiga livsstil i förra inlägget – eller så är det här det perfekta exemplet) 😉

Vet ni; Oskarshamn må vara en av de… enformigaste städerna jag vet (här hålls det igen med åsikter!) men vill du ha pizza finns det INGEN annan stad som slår utbudet! Jag kan drömma om Oskarshamns olika pizzerior på nätterna när jag är i valfri annan stad – de går helt enkelt inte att vinna över!

Synd att det är det enda staden staden har att skryta med…

Nej hör ni, nu drar hemtentan i mig igen, dags för mig att börja jämförs lite mikro- och mesoperspektiv.

Om ni inte hör av mig något mer idag – ta hand om er ❤

40 thoughts on “rapport från pizzornas huvudstad

  1. Men hallå! Inte ska du be om ursäkt, det är klart att pluggandet måste gå först. Världen behöver fler socionomer!!!
    Kom ihåg att ett JA till något med automatik betyder ett NEJ till något annat. Det går inte att hinna med precis som man vill här i världen, det är en omöjlighet!
    Läs gärna mitt inlägg om hur svårt det är att välja – när du har tid förstås! Ta hand om dig och lycka till med tentan!
    http://kjerstismatochprat.blogspot.com/2011/02/kakkalas-hur-ska-jag-kunna-valja.html

  2. Lugnt, tentor går före allt! Det är den bistra sanningen 😀 Hemtentor var rätt så kul om jag minns rätt (bättre än de där salstentorna iaf!).

    Du får försöka ta igen det andra sen 😉 Har saknat dig på min blogg!

  3. Åh, lycka till!! Det kommer gå asbra och jag ska hålla tummarna för dig 😀 ❤

    sv: jo, du har rätt. Fast det var en killkompis dock (a) men saken är den att han bara är för omogen, så det går inte att tala med honom och han har fått sina chanser och struntat i att ens försöka. Då känner jag att jag inte riktigt orkar bry mig eftersom det är 2 i den vänskapsrelationen, inte 1. Kanske in framtiden, men tvivlar på att han kommer att växa upp eftersom han redan är en ung vuxen @__@

  4. Ja jag håller med att pizzorna i Oskarshamn är hur bra som helst. Jag gillar pizzorna på pizzerian nere vid hamnen. (minns inte vad den heter) Lycka till med pluggandet! Och glöm inte att ta pauser och hälsa på alla de bra bloggarna därute, ibland måste man tänka på annat för en stund;-D

  5. Åh vad spännande att du läser till socionom! Jag valde mellan det programmet och min nuvarande utbildning nämligen. Har du precis börjat plugga till det? Skulle du vilja berätta lite mer om hur det är?:)

  6. lycka till med tentan och hoppas att du hinner få en bra helg trots plugg 🙂

    sv: kokboken är verkligen värd att köpa 🙂 håller med dig om att mynta är underbart gott. en annan röra som är god är ajvar relish + matyoghurt + mynta (färska eller torkad) plus en gnutta spiskummin. den röran är god till kikärtsbiffar 😉

    ta hand om dig! kramar

  7. Induktionshäll alltså. Något att drömma om när en blir ”vuxen och rik” och kan renovera om sitt kök. Tur att en får komma hem till föräldrarna och sno deras då och då. 😉 Lycka till med tentan! 🙂

Kommentera

