Challenge accepted!

På självaste nyårsafton blev jag utmanad av fina bloggen vardaxlyx (där bloggerskan är en FENA på att baka macarons, kika in så får ni se!) att svara på ett par frågor, och den utmaningen tänkte jag anta nu! Vem vet, ni kanske till och med tycker det är lite trevligt med frågor och svar? Jag kan tycka det i alla fall, men så älskar jag att fylla i sådant här också, man inser nästan alltid något nytt om sig själv som man inte observerat innan.

Det här blir ett riktigt egoinlägg, ett sådant som jag ofta försöker undvika. Det får bli så, den här gången, ibland måste man få fokusera på sig själv också 🙂

***

1. Vad gjorde du för ca 10 år sedan?
Då var jag nybliven 14åring och gick i åttan. I början av året blev jag tillsammans med min första pojkvän (han kom med rosor på alla hjärtans dag) och livet kickade igång på riktigt – på gott och ont.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Gick och funderade på om det där med en matblogg kanske skulle vara någonting för mig, fast den kom ju inte igång förrän i februari. Ibland krävs det lite mer mod än vad man har för tillfället 😉 Mådde hyfsat bra, efter en lång period av att ha haft huvudet under ytan och såg fram emot vad 2011 skulle komma med! det blev ett härligt år, kan jag meddela så här i efterhand.

 Precis på dagen kan jag berätta att jag bakade en chokladfudgetårta, som jag inte har lagt upp receptet på. Så här såg den ut:

Skulle ni vara intresserade av receptet så är det bara att säga till 🙂

3. Fem snacks du gillar?

* Naturgodis, speciellt jordgubbar i yoghurt och kaneläpplen ❤

* Torkad frukt – särskilt mango, päron och fikon.

* Choklad i alla former, gärna sorter jag inte provat innan.

* Edamamebönor! Har du inte provat så gör det, bara att koka och poppa ut ur skalet. Lite flingsalt, lite smör och du har VÄRLDENS godaste snacks ❤

* Räknas te? Jag är inte så snacksig av mig, men te dricker jag gärna.

4. Fem sånger du kan hela texten till?

* The Rose – Bette Midler, som har en otroligt tänkvärt text. Jag har skrivit av den otaliga gånger på alla möjliga ställen.

* Die Mauer – Ebba grön, på grund av en musikvideo vi tvingades göra på musiken i gymnasiet, där jag var den som sjöng.

* Good Enough – Darren Hayes, som var min absoluta favoritsång i flera år.

* Det Vackaste – Cecilia Wennersten, den sång som jag sjungit flest gånger på auditions och liknande, den passar mig röstmässigt, till skillnad från många andra.

* Not too late – Three days grace , jag levde på deras musik rätt länge, de kan det där med att beröra.

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?

* Betala av studielånet – CSN has me in chains for life!

* Unna mina föräldrar någonting de verkligen vill ha men inte har råd med – som en lägenhet utomlands eller något.

* Resa mycket, med vänner jag betalar resan åt (vi sa MÅNGmiljonär!)

* Se till att jag har precis ALLT som jag tycker mig behöva i mitt kök.

* Bosätta mig i MI, USA, där jag mår som allra bäst.

6. Fem dåliga vanor?

* Stannar gärna uppe för länge på kvällen och sover alldeles för länge på morgonen

* Envis som synden – har jag rätt så har jag rätt, och då har jag svårt för att ta in andras åsikter.

* Lite väl överempatisk – helst skulle jag inte vilja skada minsta lilla myra, och alla är värda minst 78 chanser, oavsett vad de gjort tidigare.

* Funderar och tänker alldeles för mycket, på allt, speciellt på risker, där jag har minsta lilla chans att bli skadad eller – ännu värre – dö. Som att åka bil till exempel – LIVSFARLIGT!

* Otrolig perfektionist som har svårt för att ta kritik i alla former (har dock jobbat med det och känner mig mycket bättre på att tackla det nu)

7. Fem saker du gillar att göra?

* Laga mat och baka

* Blogga och läsa andras bloggar

* se på film (efter film efter film)

* Umgås med familj, vänner och hund.

* Resa och uppleva nya kulturer och nya sinnesstämningar. Jag är så fascinerad av hur olika folks inställning är till livet och till omvärlden baserat på vart de bor!

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i/eller köpa?

* Onepiece!! De är säkert mysiga, men tyvärr gräsliga.

* Foppatofflor, som jag ännu inte lärt mig att ens acceptera som godkända klossar att ha på fötterna.

* byxor med ord som ”cutie” eller ”juicy” skrivet över rumpan.

* Träningsoverall matchande min pojkväns (om det här någonsin händer är jag hopplöst förlorad, dock har jag ingen pojkvän just nu, så det är än så länge ingen risk)

* Gummistövlar, jag tycker de är så otäcka att sticka foten i!

9. Fem favoritleksaker?

* Laptop – med internet såklart, annars är den inte fullt lika rolig!

* Kamera för alla bilder jag tar, jag är en sådan där jobbig typ som gärna tar kort på ALLT.

*Iphone  – som jag precis fått. Hur har jag klarat mig innan??

* Elvisp – gör allt oändligt mycket lättare

* Stavmixer – perfekt till allt från vegetariska biffar till soppor

***

Tanken är nu att jag ska langa utmaningen vidare till tio FEM andra fina bloggare som jag vill veta lite mer om. Dock är det ABSOLUT ingen fara om ni inte vill besvara frågorna, jag förstår helt om ni inte är intresserade av sådana här utmaningar. Tänkte ändå ge er en länkning, om inte annat, det kan ju vara trevligt såhär i början på det nya året 🙂

10. Fem personer jag vill se göra denna utmaningen?

* Amy´s piece of cake  – såklart, hon är mig så kär 🙂

* Milk, chocolate and cookiesen väldigt flitig bloggerska!

* Sofia bakar – som man blir så glad av varje gång man hälsar på!

* Lorissa Lovebomb – Härlig vegetarian full av bloggenergi 🙂

* Mymic bloggar om allt hon känner för på sitt eget kluriga vis.

12 thoughts on “Challenge accepted!

  1. härligt och läsa och ibland får man vara ego tycker jag.och så är de roligt och läsa om andra.du hade skrivit riktigt bra,om man jämför med mig,ja svarade bara men dina svar var superbra.

  2. Så kul att lära känna dig ännu mera! :o)

    Ooohhh! Tack fina söta du! Nu har jag fått utmaningen av både härliga Vardaxlyx OCH dig! Ska anta och svara absolut men blir till helgen när jag har tid över (mellan dop, släktbesök och annat 😉 Vissa svar kommer vara snarlika då det verkar som vi är lika 😉

    Sv: Så bra att du läser allt även om du inte alltid ”syns”! 🙂 Kram!

  3. Utmaningen är antagen! Pojkvännens födelsedag imorgon, men på onsdag kommer mina svar. Roligt att lära känna dig lite mer och så är det alltid kul att se hur olika människor svarar på samma frågor 🙂

  4. Svar: Ja listor är riktigt roliga! Din ovan var det med! Håller med dig om elvisp, hur fasen skulle man klara sig utan?! O tack! Mesta delen av 2011 var jättehärlig 🙂
    Haha, ja men jag unnar mig flera gånger om dagen tyvärr! Det räcker med en! Eller två kanske.. 😉
    Måste säga att cheesecaken nedanför ser GUDOMLIG ut!
    Kram!

Kommentera

