Bloggpausen fortsätter (bara en vecka till)

Tänk att det är en hel månad sedan jag gav er något att läsa här på min älskade blogg! Det trodde jag väl aldrig, att jag skulle bli tvungen till ett sådant avbrott, inte när jag har er underbara läsare och all inspiration i världen! Dock har tiden helt enkelt runnit mig genom fingrarna, och att sätta mig ner för att skriva ett inlägg har inte känts lika aktuellt som några mer brådskande händelser i mitt liv.

Oroa er inte! Det är bara positiva saker som händer just nu, jag mår bra och har hälsan, något som jag hoppas ni också har. Jag har skrivit tentor som jag kan pusta ut över, fått ett sommarjobb som jag tror kommer vara givande för mig och dessutom lyckats med konsten att vara socialt aktiv utanför bloggvärlden – tyvärr på bekostnad av just densamma.

***

Ja, och så bakar jag fortfarande, och lagar mat likaså.

Som dessa bakade smakprov:

Späckade chokladmuffins

Snabb frozen cheesecake

Busiga bananmuffins

Kokosrulle med lemon curd

***

Och dessa lagade:

Quinoa”risotto”

Mandeltoppad potatisgratäng

Hemgjord pizza med aubergine

Matig linstallrik

***

Och sorgligt nog måste jag informera om att jag inte är helt redo att komma tillbaka till er ❤ Imorgon går nämligen flyget till Turkiet, där jag i en vecka ska ladda batterierna med två fina vänner i släptåg, och säkerligen äta en hel del godsaker under tiden! Jag kan inte lova att det blir något bloggande därifrån, men jag KAN lova att det blir det när jag kommer hem, för tro mig när jag säger att jag har mycket att skriva om!

Under tiden jag är borta så rekommenderar jag starkt att ni tar en tur in till mina länktips; där finns länkar till en hel drös underbara bloggar som jobbar hårt på att sprida glädje i vardagens matlagning! En speciell nick vill jag ge åt finaste Amy och hennes piece of cake, flitigare bloggerska får ni leta länge efter, och allt är vegetariskt och sanslöst inspirerande ❤

Tack snälla för ert förtroende och ert tålamod!

***

29 thoughts on “Bloggpausen fortsätter (bara en vecka till)

  1. Fina fina, du ska veta att du är så saknad… och som jag skrivit tidigare så förstår jag dig. Studenttiden ska du ta vara på och njuta av till fullo mellan dina tentor, föreläsningar och annat som måste göras. Väntar med spänning på Turkietinlägget redan nu och du, receptet på kokosrulle med lemon curd när du hinner tack!

    Stor kram och tack för att du nämnt mig i ditt inlägg. Värmer i hjärtat, trevlig resa och kom tillbaks till oss safe and sound!

  2. Så härligt att höra av dig igen, Alexandra! Blev smått oroli att det hänt dig något, men när allt är OK, och du dessutom verkar ha haft det bra och inte svultit ihjäl så pustar jag ut!! Ha en underbar och avkopplande vecka i Turkiet! Kram!

  3. Jag har tänkt på dig och varit lite oroligt, men så skönt att du har hälsan. Grattis till sommarjobbet, hoppas det blir som du tänkt dig och jag vill gärna höra mer om det när du är tillbaka från Turkiet. Lite avundsjuk blir jag, jag vill också ha lite sol och avkoppling men det får vänta ett tag till.

    Ha det gott! Kram

  4. Låter klokt och postivt tycker jag. Ser fram emot eventuella inlägg i framtiden. Massor av gott bakar du. Blir så nyfiken på recepten. Ha det så gott!!

  5. Skönt att höra att du mår bra och att livet är fyllt med spänning och äventyr. Ha en fantastisk resa och jag vill ha en lång rapport när du kommer hem!

  6. Hej! Jag älskar din blogg, den inspirerar mig verkligen. Skulle du kunna publicera receptet på dom späckade chokladmuffins? Det vore underbart!

  7. Pingback: Mumsiga muscovadorutor – snabbt och lätt utan ugn! | Kärlek på tallrik

Kommentera

