Ett efterfrågat bildbevis!

Eftersom det råder lite delade åsikter om ifall jag tillfälligt fått en lätt psykos och hallucinerar om att världen just har fått en lite tjockare guldkant utmålad eller om en av de absoluta höjdpunkterna i min unga matbloggarkarriär faktiskt blivit nådd så har jag nu – efter förfrågningar från omvärlden – valt att förse er med äkta, nytagna bildbevis på skönheten nummer 1 i mina föräldrars nyrenoverade kök. Se och betvivla ej:

Ja, det stämmer! Halleluja och praise the lord! Min kära mamma har investerat i en splitterny, vackert crèmefärgad KitchenAid för att göra arbetet i köket ännu snäppet roligare – och inte minst lättare! Visserligen är det fortfarande inte helt lätt att faktiskt FÅ använda den – det räcker ju med att den står på display, eller? – men bara vetskapen om dess närvaro i köket gör mig aningen tårögd av lycka!

Och inte nog med det, se vad som följde med hem samtidigt:

En precis lika splitterny, och precis lika crèmefärgad, härligt strömlinjeformad (?) mixer! Tror ni att jag är sjunde himlen nu? Enda nackdelen är väl att jag kommer sakna ihjäl mig när jag återvänder hem till min egen lägenhet i Augusti, men i en och en halv månad ska jag äntligen göra allt det där som blir så mycket jobbigare med endast vanlig handkraft att tillgå! Främst suktar jag efter bröd- och bullbak då jag slipper knåda degen för hand, marängvispande och vad helst som faller mig in.

Tillsammans pryder de båda små underverken en del av köksbänken här hemma och jag lovar – de kommer inte få stå overksamma länge till!

Några  tips på vad jag bör använda ”min” KitchenAid eller mixer till? Lämna en kommentar och ge mig än lite mer inspiration, så skulle jag bli själaglad 😀

20 thoughts on “Ett efterfrågat bildbevis!

  1. Alltså nu blir jag avundsjuk! Inte nog med att dessa maskiner är superpraktiska, de är också väldigt fina. Åh! Men jag har ett tips om vad du kan göra med mixern. Goda påläggsröror till brödet du ska baka! Bönor, nötter, frön, kärnor/lite-allt-möjligt-nyttigheter.. mixa, häv på massa vitlök och favoritkryddor och man får världens godaste hemmagjorda pålägg. Mums!

  2. Hej,
    Kör hårt med den, det klarar den. Älskar min röda kitchenaid och använder den väldigt ofta. Funkar ju lika bra att vispa grädde med som att ge en bulldeg en rejäl knådning. Så smidigt att man kan låta den jobba utan att behöva hålla i den eller hålla inne några knappar.
    Lycka till!
    Hälsningar
    Christine på matikvadrat.se

  3. Mmmmm! Snygg är den i creméfärgade versionen också! Berätta vad du tycker om mixern. Jag funderade också på den men älskar min gamla Krups mixer som jag haft i 10 år nu. Tyckte spontant att KA mixern såg lite liten ut, men kan ha fel.

  4. Man kan faktiskt ha den till hur mycket, som helst. Det är nog mer mängden, som är avgörande. Vispa maräng – kanon. Smörkräm – super. Bröd- och bulldegar – fantastiskt. Det är bara att prova och njuta av den, så länge det varar! 🙂

Kommentera

