Bloggens första tävling! Vinn ”Loving cups”te från the spice tree

Jag är en notorisk tedrickare ut i fingertopparna. Alltid den där som kaffepimplare i hemlighet irriterar sig lite på eftersom de måste leta fram en ren kastrull och koka vatten separat när det är dags för efterrätt och det obligatoriska kaffet redan är färdigt och upphällt. Ja, det är tur att jag dragits till vänner som alla också njuter av te hellre än någon annan dryck, för med krav som mina; först en köttfri maträtt och sedan en terik efterrätt, är jag inte den allra lättaste att bjuda över på middag 😉

Är ni också tedrickare? I så fall har jag en överraskning till er som jag hoppas tilltalar. För ett tag sedan hittade jag nämligen två riktigt trevliga teer från The spice tree som jag provade och tyckte om, ”Syrup and Honey” och ”Loving Cups”; båda köpta i riktigt söta burkar, den ena perfekt till frukosten och den andra exemplarisk till kvällsmyset.

Eftersom jag tyckte så mycket om dem gick jag tillbaka och köpte två burkar till av teet ”Loving Cups” som jag nu tänkte dela ut till två av er läsare som ett bevis på min tacksamhet över att ni kommer på besök då och då – det är värt mycket ska ni veta!

Jag är inte sponsrad av The spice tree vill jag tillägga, det här är teer som jag köpt själv, tyckt om och velat låta andra få smaka. De är värda ca 100 kronor styck och innehåller ca 150 gram rött te (rooiboste) med bland annat ananasbitar, mango och solros.  Eftersom det är naturligt koffeinfritt passar det när som helst på dygnet med sina milda smaker och fantastiskt fruktiga doft. En fullträff tycker jag, hoppas ni också tycker det!

Allt du behöver göra för att vinna en av dessa två teburkar av ”Loving cups”teet är att kommentera det här inlägget och svara på frågan:

Vilket är just DITT favoritte? 

Vill ni får ni gärna gilla min sida på facebook också, men det är inte ett krav för att få delta i tävlingen 🙂

Jag stänger tävlingen vid midnatt fredagen den tredje augusti, alltså fredag nästa vecka.

Stort lycka till och ett ännu större tack för allt ert fina stöd här på Kärlek på tallrik ❤

26 thoughts on “Bloggens första tävling! Vinn ”Loving cups”te från the spice tree

  1. Jag är gärna med och tävlar 🙂 Mitt favoritte just nu är grönt te med smak av kanel! Tack för en fin blogg och tack för alla fina kommentarer jag får av dig på min blogg! Kram

  2. Mitt favorittrycket är tower earl grey. Det har jag lärt mig att tycka om från pappa. Det är löste och ska ättikas i en speciell tesil, vilken sin helst fungerar inte. Saken är den att efter varje kopp man tar ur tesilen blir smaken mindre och mindre. Det är absolut godast första gången vilket leder till att varje morgon blir en tävling om vem som får första koppen. Ingen av oss vill erkänna att det är en tävling så därför får man inte skynda sig eller visa att man är besviken över en förlust. Nu vinner jag varje gång efter som jag går upp fem för att jobba varje morgon. Detta te är dock ett morgonte och det vore trevligt att ha något utan koffein till kvällen. Tack för en bra blogg!

  3. På jobbet dricker jag kaffe, men annars är jag en tedrickare ut i fingerspetsarna! 🙂
    Det skulle vara spännande att få smaka på en av dina favoriter!
    Min personliga favorit (just nu, ska väl tilläggas) är ett rooiboste med smak av champagne och jordgubbar. Inget morgonte, men det funkar perfekt till fika eller kvällsmyset!
    Tack för mycket trevlig läsning på bloggen! Jag är en flitig läsare, men måste bli bättre på att kommentera!
    Kraaam

  4. Jag är absolut en tedrickare, ingen kaffetant alltså. Dricker det mesta i teväg faktiskt, lite periodare i smakväg. Har ett löste från NK, som heter Söderte, som jag gillar. Sedan älskade jag Masala Chai-teet, som Amy gjorde när hon var hos mig. Det var ju galet gott. Ja, du ser det mesta funkar, förutom English Breakfast, tviiii!

    Kram Malin

  5. Jag är också gärna med i tävlingen! Jag känner igen mig i dig, äter helst vegetarsikt och dricker inte kaffe. Mitt favorit te är chai! På dagen dricker jag svart chai men på kvällen blir det istället vitt chaite, då jag undivker koffein på kvällskvisten.

  6. Jag är ju precis som dig… inget kaffe och definitivt vegetariskt! Känner igen det där att man ibland är till besvär för de man besöker….. 😉

    Mitt favoritte är ju självklart äkta indisk masala chai som du även hittar receptet på inne hos mig 🙂

    Slutar du snart ditt sommarjobb?

  7. Alexandra, jag blev så sugen på te då jag läste ditt inlägg att jag direkt gick och satte på kokaren. Försökte tänka ut mitt favoritte vilket var svårt då jag är en person som älskar att testa nya smaker. Men jag letar alltid efter teer med vanilj, eftersom jag är såld på både smaken och lukten av vanilj. Friggs gröna te med vanilj är en stor återkommande favorit. ps. Så sött initiativ av dig med tävling! Kram

  8. Jag är en riktig grönt och rött thé människa och har svårt för den beska smaken som ofta följer med svarta théer. Men trots detta hittade jag en favorit när jag var nere på Palermo, svart thé med citron och honungs-smak. Har inte hittat detta i någon butik i Sverige dock 😦 Men jag är gärna med och tävlar om dessa! 🙂

  9. Hej! Är också en riktig tedrickare så. nu när jag är här i Sydafrika där mycket roiboos odlas har jag fått mersmak på det, speciellt med citron i. Annars fick jag ett te med smak av blåbär och lingon som är en av favoriterna, plus chaite 🙂 Hmm…det var visst svårt att välja EN favorit…xD

  10. Jag är också en riktig tedrickare! Ofta finns det inget bättre än att krypa upp med en varm tekopp i händerna, jag har aldrig förstått mig på kaffe, te är det enda som gäller för mig 😉 Jag gillar många olika slags te-sorter och tycker det är väldigt roligt att prova nya smaker. Men ett te som jag alltid återkommer till är ett te som bara finns att köpa i en liten teaffär mitt inne i Stockholm som kallas Dalton mix. Det är såå gott 🙂

  11. Utan te stannar min värld, enda gången jag dricker kaffe är när jag ska vara ”social” tex hos mamma eller hos grannen. Jag är väldigt förtjust i gröna och röda teer och gärna med citron som en av ingredienserna, favoriten just nu är rooibos te med citron och lime. Älskar att avsluta kvällen med en kopp gott te tillsammans med sambon, som jag för den delen oxå har lärt upp till tedrickare 🙂

  12. Jag är också en notorisk tedrickare-mina memoarer ska heta ”Teindagböckerna” 😉 Mitt favoritte är Polkagris-svart te smaksatt med jordgubb och pepparmint. Jag upplever att det är en av få saker som kan tränga igenom min morgontrötthet.

  13. Älskar theér och har alltid flera sorter hemma, dock så ändrar jag sällan min morgonkopp, Earl grey, så jag måste nog ändå säga att denna klassiska sort måste vara min favorit =) Den med en klick honung i är MUMS

  14. Älskar Yogi Tea Choco. Supergott chokladte! Gillar att hela sortimentet är ekologiskt och att det står små visdomsord på varje tepåse 🙂

  15. Åh, vilken mysig tävling! (Även fast det inte är därför man finner dig som en sådan sympatisk och härlig människa, vi följer dig givetvis i alla väder!)

    Jag är själv helt fast i te – dricker multipla koppar per dag. Mitt favoritte är svartvinsbärste, och har varit sedan jag räknade ålder i ental. Det har fastnat med mig, och ännu är det smaken som jag helst myser med på kvällen framför en bra film. Eller morgonen. Eller till mellanmålet.

  16. Här har du en tegumma till! Många i min omgivning är också enbart tedrickare, men ibland är jag också med om när det känns lite besvärligt att inte dricka kaffe.

    Mitt absoluta favoritte, och som varit det i hur många år som helst, är Brunkullans svarta (original)te!
    http://www.brunkullan.com/se/

  17. Mitt faavoritte är hibiskuste. Jag drack det första gången när jag var på semester i Egypten och jag köpte ett paket där som jag bara dricker vid speciella och utvalda tillfällen eftersom det inte är så troligt att jag kommer att åka dit den närmsta tiden. Jag har sökt efter te med hibiskussmak i varje stad jag besöker men än har jag inte hittat det.

  18. Pingback: Vinst, goodstore, urban deli och en skogsbärssmoothie på mandelmjölk | Kärlek på tallrik

  19. Ja, med risk för att verka tråkig (men ärlighet varar längst): Twinings Earl Gray på lösvikt. Jag skär några tunna slantar av ingefära och lägger dem i min stoooora favoritkopp. Fyller en tekula med Earl Gray och häller över rykande hett vatten. Låter dra. Sen sippar jag länge, hinner värma upp samma te i mikron säkert 3-4 gånger, och teet i botten av koppen är gudomligt. Ingefäran har hunnit ge ordentlig smak, så där så det nästan bränner i munnen. En daglig ritual 🙂

  20. Klart jag vill vara med och tävla om teerna från The Spice Tree. Deras kryddblandningar hör ju till favoriterna, och jag använder dem nästan dagligen. Lustigt nog har jag aldrig testat deras teer, men deras teblandningar verkar ju också helt underbara – liksom kryddorna. Jag dricker nästan bara vitt eller grönt te nuförtiden, och det är verkligen svårt att välja favorit, det finns ju så otroligt många spännande teer. Just nu är det ett ayurvediskt kryddigt te som är favorit. Men måste jag välja blir det nog Four O´Clocks vita chai, det återvänder jag ständigt till

  21. Jag vill va med!
    Jag knarkar the och klämmer sisådär 4-6 liter om dan… Min stora last här i livet är Twinings Earl Grey. Jag har brukat det i stora mängder sen jag var 15 och missbrukat det sen jag var 18 och började jobba på kontor. 1900-talets bästa tekniska uppfinning är vattenkokaren.

    Jag är väldigt förtjust i att göra thedrinkar. Earl Grey, mörk rom, ingefära, honung och citron är en höjdare.

    När det gäller andra teer gillar jag kryddiga saker. Kanelthe, chaithe osv,,,

  22. Hej! Kul med en tävling!

    Likt sagornas alla vänligt trollande feer,
    vilar något magiskt även över många teer,
    för när du en gång en kopp smaka fått,
    hittar du aldrig mer något lika sagolikt gott,
    och Earl Grey är min allra största favorit för stunden,
    en riktig klassiker vars smak alltid gör mig trollbunden!

Kommentera

