Och vinnarna är…!

Tack snälla ni för att ni ställde upp i bloggens första tävling, det var underbart roligt att det finns fler härliga tedrickare på denna jord än jag och mina närmaste – och att läsa om era favoritsmaker var väldigt inspirerande måste jag säga! Att döma av kommentarerna så måste jag nog ge Earl Grey en ärlig chans till  😉 Många av er hade dessutom röda teer – rooibosteer – som era favoriter; vilken tur då att det är just ett sådant te som ni hade chansen att vinna!

Då jag helt enkelt inte kunde välja mellan era fina och kreativa svar använde jag mig av en ”true random number generator” på internet för att få reda på vilka som skulle bli mina första vinnare på bloggen. Det går till så att var och en av er får en siffra beroende på vilken plats i ordningen ni kommenterade på (första kommentaren fick siffra ett, andra kommentaren siffra två osv), antalet siffror skrivs sedan in i fönster på generatorn (i mitt fall 1-24) och så drar den ett helt slumpmässigt valt nummer som blir den lyckliga vinnaren. Då jag hade två vinster att lotta ut upprepade jag proceduren en gång till, och fick således alltså två stycken nummer och därmed två stycken vinnare!

Det första numret som drogs blev lyckliga nummer 14! 14 råkade också vara Crimsonannas nummer, vars kommentar visar att hon verkligen högaktar sitt te 🙂 Denna sort innehåller visserligen inte tein, så det kanske inte får dig att vakna på morgonen, men till kvällen passar det nog bra!

Vinnare nummer två blev kommentar nummer 20! Det numret hör till Ann Sofi, hoppas det här teet smakar i alla fall nästan lika gott som hibiskusteet 😉

Stort grattis  till er båda! Mejlar ni mig era adresser på alexandra_egnell@hotmail.com så kommer vinsten på posten alldeles snart!

Till er andra önskar jag en härlig ny vecka och ett stort tack igen för att ni ville vara med i tävlingen! Misströsta inte, det kommer snart nog en ny sådan, kanske är det just du som vinner då? 

16 thoughts on “Och vinnarna är…!

  1. Grattis till vinnarna!

    En reflektion bara. Man får inte lotta ut vinster på bloggen… vet inte om du minns att jag fick en anmärkning från Lotteriinspektionen. Ville bara säga det så du vet, kram!

    • Ajaj, jo det kommer jag ihåg… Jag tänkte att eftersom jag hade en fråga att svara på så kanske det inte räknades som utlottning fast jag slumpvis valde vinnarna… Fast det är ju inte alls säkert att Lotteriinspektionen skulle se det så! Tack för varningen fina Amy och tack för att du ville vara med!

  2. Tack för alla gratulationer:) Jag är glad att jag vann-tack för att jag fick chansen. Som av en ren slump insåg jag häromdagen att jag behöver köpa mer roiboos-te:)

Kommentera

