Och vart i hela världen tog hon vägen?

jag och erco

Först av allt vill jag bara skriva ett enda stort och vackert glittrande TACK till er som fortfarande håller hoppet uppe och besöker mig då och då – det gör mig både rörd och glad att se att ni inte glömmer bort att jag finns även då jag håller mig undan. För det har jag gjort nu, sedan det sista inlägget som blev skrivet för över 4 makalösa månader sedan! Kan ni förstå, jag som aldrig trodde att jag skulle klara av att inte skriva av mig här!

Det är dock så att jag nästan helt lagt om mina matvanor sedan det senaste inlägget (som gav en liten försmak på varthän det barkade). Jag är numer en lycklig och djurvänlig vegan sedan september, och jag har många gånger velat skriva ett inlägg här men dragit tillbaka entusiasmen då jag känt att jag faktiskt inte passar in här längre…

Hur sorgligt är inte det? Jag känner mig inte välkommen på min egen blogg! Och det är inte för att ni finns och kommenterar – tvärtom är jag väldigt imponerad av era förstående kommentarer och stöttande attityder, utan det är hela idéen bakom den här bloggen som skär sig lite med min nyfunna veganska kärlek. Jag vet helt enkelt inte om jag bara ska forsätta rakt av här eller om jag rentav ska starta om på ny kula men den här gången helt veganskt. Vad tycker ni?

Dock har jag inte varit helt tyst under min frånvaro. Jag är väldigt aktiv på instagram där jag dagligen postar bilder på mina veganska kreationer (om man får lov att använda ett sådant stort ord för att benämna mina trevande försök till vegansk kreativitet) och ni får jättegärna ta er en titt om ni också har instagram som app på mobilen. daedal_lives heter jag där ❤

Oavsett om jag bestämmer mig för att fortsätta med enbart veganska recept här eller om jag startar upp en ny blogg som fortsättning på denna ska ni veta att jag glatt mig oerhört åt den här bloggtiden och min kärlek till er vet inga gränser!

Tack för den här tiden, och tack för ert intresse! Ha en underbar jul, ett gott nytt år och glöm inte att titta in här igen snart för att se hur framtiden för mitt bloggande kommer utveckla sig!

 

19 thoughts on “Och vart i hela världen tog hon vägen?

  1. Hej! Tycker du ska fortsätta blogga här! Tror det är intressant för många att både ha de vegetariska och veganska recepten här och övergången och så 🙂 God jul och gott nytt år på dig med!

    • Vad roligt att du tycker det, tack snälla för din åsikt! Jag funderade lite över namnet på den här bloggen och det passar ju nästan ännu bättre på en vegansk blogg – det är bara kärlek på min tallrik, ingenting som någon skulle kunna sörja ❤

  2. Håller med Mikaela!
    Det är helt naturligt att bloggen utvecklas i takt med sig själv. Ny design för att markera nystart kanske kan vara något. Och om du känner att du inte ”passar in” längre så får du ju se till att du gör det. Det här är ju DITT space som DU bestämmer och utformar 🙂

  3. Hej! Jag har saknat dig och dina inlägg! Jag är väldigt intresserad av veganrecept och önskar att du fortsätter blogga 🙂 Jag tycker att du kan fortsätta blogga här och du har ju berättat att du nu är vegan, så då vet vi att du bloggar om det! Väldigt intressant! Kram och en god jul till dig! Hoppas vi hörs snart igen!

  4. Åh så glad jag blev över att höra av dig igen!!!! Jag har varit riktigt orolig för dig och undrat om det hänt dig eller någon i familjen något allvarligt. Så jag har dagligen kikat in hos dig för att se om du givit något livstecken från dig. Jag är så glad över att du mår bra och har funnit din väg, det är det viktiga. Om du väljer att fortsätta blogga här eller starta en ny blogg tycker jag är helt upp till dig. Gör det som känns bäst för dig själv, men ibland kan det ju kännas bra med en tydlig nystart och lämna det gamla bakom. Jag har ju gjort motsatt resa – var vegan några år när jag var ung, men äter nu allt. Återigen, det viktiga är att välja det liv man känner sig mest sams och tillfreds med. Stort lycka till, både med fortsatta studier och din fortsatta veganska livsstil! Kram!

  5. Så kul att höra från dig igen, Alexandra! Jag skrev lite till dig över hos mig också. Jag håller tummarna för att du kommer igång med bloggandet igen, tills dess följer jag dig på instagram. Så fick jag mig en spark i baken att komma förbi registreringsstadiet där, som jag varit på ett bra tag 🙂 Allt gott! xx

  6. Jag har saknat dina inlägg oxå!Skönt att allt är bra med dig 🙂
    Hoppas du fortsätter blogga antingen här el med en ny blogg,jag hänger kvar vilket du än gör.

  7. Hej igen! 🙂 Blogga var du vill bara du bloggar 😉 Jag tycker det skulle vara kul att följa dig om din veganska kost. Jag lägger själv om mina matvanor mer och mer mot det veganska och vegetariska hållet. Sen skriver du så bra, härliga recept och har en bedårande hund 🙂

  8. Mycket roligt att du blivit vegan! Givetvis tycker jag att du ska fortsätta blogga, oavsett om det blir här eller i en ny blogg. Vilket det blir är förstås ditt eget beslut, även om jag inte ser vad hindret skulle vara för att fortsätta här. Bloggens tema behöver ju inte vara oföränderligt för all framtid.

  9. Håller med övriga, fortsätt skriva! Veganskt kan väl vara väl i linje med det du gjort tidigare. Men vill du skapa en ny blogg följer dina fans säkert med.

  10. Ja hjälp vad tiden går! Jag hoppas att du fortsätter blogga, och gärna här. Kärlek på tallrik – kan några ord bättre beskriva det att vara vegan? En ny bild i headern, och vips så passar det som handen i handsken.

  11. Men hallå, här har vi ju helt missat din comeback! Så kul att höra av dej igen.
    Sällar oss till de som tycker att du kan fortsätt här om det är det du själv vill, det blir ju lite som en del av din resa då också.
    Hur du än gör så blir det säkert bra, bara du själv tycker det känns rätt.

    Ett gott nytt år önskar vi dej.

  12. Jag saknar dig Alex! Självklart ska du fortsätta blogga här med veganska recept. Det tillhör bloggandets natur att skaparen utvecklar sin matlagning och då är det oerhört givande och kul att kunna följa den. Mina blogginlägg har också förändrats med tiden och kommer att fortsätta göra det.
    I vilket fall som helst så ska jag spana in dig på Instagram och önskar dig ett gott nytt år!

    Kram!

Kommentera

