En award till mig och fler till er!

Idag är en sådan där dag då jag borde sitta med näsan begravd i otroligt intressant studentlitteratur såsom ”Välfärdsstatens skräpvind” och ”socialpolitiska klassiker”, febrilt skrivandes på en hemtentamen med slutdatum fredagen den 13:de (som att jag inte var nervös innan otursdagen kom på tal!) men som många andra säkert kan känna igen sig i: Motivationen är bortblåst för tillfället. Återkom senare. På grund av detta hamnade jag här på bloggen (som jag svurit på att överge tills tentan blivit färdigskriven – oops) och kunde härligt nog konstatera att jag fått ta emot en award! Det är finaste Malin från Malin’s Diner som tyckte att jag förtjänade lite uppmuntran, och det var precis rätt tidpunkt att skicka en nu när jag annars känt mig lite väl loj för mitt eget bästa.

Till Awarden hör en uppgift.
Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste”
och utnämningen ges endast till bloggar med
färre än 200 följare/prenumeranter .
När man får utmärkelsen ska man göra följande:
Tacka den som gett dej utmärkelsen och länka.
Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna awarden
vidare till och låta dom veta det genom att lämna
en kommentar hos dem.
Till sist hoppas man att dom utvalda vill lämna
utmärkelsen vidare…
.
Klart jag vill länka vidare! Det finns ju hur många bra bloggar som helst som förtjänar buntvis med uppmärksamhet 🙂  Mina fem länkningar går till bloggar som jag är en slavisk följare av. De har personlighet, humor och en hel del grymma recept som fler förtjänar att få dregla över!
.
***
.
Matsafari
(för att hon är en otroligt rolig och härlig person som är värd en flyttgåva i och med hennes byte av bloggplattform)
Tant Gul
(för att varje nytt recept hon postar får mig att dregla okontrollerat)
Esters hörna
(för att Ester och jag är lika gamla och  jag önskar att jag hade hennes kunskap och talang)
Kaffekalas
(för att hennes bilder är out of this world och hennes recept gör mig svag i knäna)
Må gott
(för att bloggen utstrålar genuin matglädje och  är enkel att tycka om)
.
***
.
Tack så mycket för awarden Malin, verkligen fint av dig ❤
.
.

26 tankar om “En award till mig och fler till er!

  1. åh vad roligt! Blev alldeles paff, rörd och jätteglad när jag såg det. Tack snälla, snälla Alexandra. Jag vill gärna föra awarden vidare och självklart kommer du också att få en av mig…:-)

  2. Ping: Fin award - Esters Hörna

  3. Ja, visst är det typiskt? Att plugget aldrig ska bli gjort..!
    Får ta mig i kragen, verkligen.

    Vad är det för TV-program som ticklar din fancy och distraherar från produktivitet, tro? 🙂

  4. Grattis till din award. Den är välförtjänt! Din blogg är jättefin och kul att läsa! Lycka till med tentan. Jag opponerar ikväll och blir även opponerad på. Hoppas att jag passerar nålsögat! Kram!

  5. Vilken fin award 🙂 Det är verkligen synd att många av de kända bloggarna är så himla… trasiga nu. Det gör mig ledsen att läsa om hur de skadar sig själva utan att själva märka det.

  6. Jag fick en här om dagen jag med =) ska snart sätta tänderna i den =)

    Åhh fina du kan inte du rösta på min lilla ängel?? Länken finns i min blogg

  7. Hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu har fler tävlingar på gång i bloggen bla kan man vinna fina nagellacker, träningskläder och presentkort på 500 kr på vitvarorSå passa på att gå in och anmäl dig!
    Om du inte vill ha sånna här komentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra fortsättning på nya året kram joanna 🙂

  8. Grattis till din award! Och det där med att plugga alltså, jag minns så väl hur motivationen kunde lysa med sin frånvaro. Hemtentor, huga. Man fick ju sittkramp när man satt där och läste. Bara att få resa sig upp och gå på toa var ju festligt. Men vet du vad? Det är faktiskt lättare att jobba, så man får sin belöning sen. (För mig är det så i alla fall, antar att det är säkrast att tala för sig själv i den här frågan… 😉 När jag läste magisteråret på högskolan pluggade jag 11 timmar om dagen, och alltid på helgerna. Nu jobbar jag 8 timmar om dagen, och det är inte alls lika ansträngande som att plugga. Sen när jag kommer hem är jag ledig. Och så får man betalt istället för att ta lån! Hyvens. I skolan jämförde jag mig alltid med de andra, och alla var så smarta och kunde så mycket. Fast av samma sak. På mitt jobb kan alla mycket, fast om sin egen sak. Inget jämförande, ingen hets. Och så fikar vi! 🙂 Syrran som är några år äldre och alltid ligger 3 år före sa till mig att det skulle bli så, men jag trodde henne inte, förräns nu. 🙂

  9. sv: ja, ananaspaj är faktiskt gudomligt gott, men ska du göra en så dra inte ner på sockret som jag gjorde (more is more när det kommer till efterrätter ju!)

Lämna en kommentar