Tetider och utomlandsbesök

Så… April… Kanske är tetider inte riktigt rätt ordval att välkomna våren med, det är väl nu man ska börja ta fram fina tillbringare, fylla dem med is och svalka sig med kall lemonad i vårens vackra väder. Men så vet vi ju alla att Sverige inte alltid tar med sig värmen så fort vårmånaderna nalkas och… ja, te kan man väl dricka oavsett vad termometern säger?

De senaste dagarna har det blivit några fler sorter i min samling:

Tre spännande varianter ur willys sortiment, nya förpackningar men samma goda te som förut hoppas jag, för willys chaite har länge varit en favorit!

Liptons vita te med granatäpplesmak rekommenderar jag verkligen! Jag har förstått att jag är svag för vitt te, det har inte den där beska eftersmaken som svart och grönt te ibland har. Bara kärlek i flytande form ❤

Och så kom mamma och pappa hem från en helg i Tyskland med en mycket uppskattad present – två små teburkar och två olika sorters honung. Jag kan inte svara på vad för smaker jag bjöds på, förpackningen är än så länge oöppnad, men superfint är det att titta på!

***

Egentligen är anledningen till det här inlägget inte te, även om det skulle ha varit en lika bra anledning det; nej, jag måste informera er som tar er tid att läsa min blogg då och då att det kommer vara väldigt sparsamt med uppdateringar den närmaste veckan. Jag ska nämligen iväg på en liten resa, tillsammans med några vänner från klassen och läraren i franska.

På sju dagar ska vi hinna med så mycket som fyra olika länder – först Tyskland, sedan Frankrike, Luxemburg och Belgien. Det blir lite besök på Eus institutioner och ett par på FNs. Och så förstår sighseeing och shopping, för det är vi värda 😉

Vi ses nästa lördag, om inte tidigare, och då har jag mycket att rapportera från veckan som gått!

Kommentera

