Matlåda; rotmos och kikärtsbiff

Precis som många andra luncher blev det dags att ta fram en matlåda. Det är enkelt, tar ingen tid och framförallt sparar det en hel massa pengar i långa loppet! Vanligtvis publicerar jag inte bilder eller inlägg om dessa eftersom det är mat jag lagat och skrivit om innan, men eftersom jag precis kommit igång kan jag ju nämna den här.

Så matlådan idag lagades i måndags och bestod av rotmos (som är väldigt underskattat och perfekt att göra nu på vintern! Affärerna svämmar över av billiga rotfrukter.) och kikärtsbiffar med fetaost. En måltid är inte komplett utan grönsaker så för sakens skull adderade jag tomater och groddar. Senap är ett måste till!

Voila, en riktig sparlunch – speciellt eftersom jag ätit detta tre dagar i rad nu 😉

Kommentera

