Citronkladdkaka

Spenderade en del av min söndag framför Tvn och tänkte ge Fear factor en chans till (ja, jag vet, jag borde vetat bättre, men söndagar bjuder inte på så där väldigt mycket valmöjligheter!). Det tog inte många minuter innan både tusentals blodsugande iglar och ätande av gristungor nämndes lite slentriant och kvacklig som jag är var det direkt dags att stänga av TVn. Och om TVn inte är ett alternativ kan man ju alltid baka något!

Dagens val av recept föll på citronkladdkaka, som får många plus för att man ofta har alla ingredienser hemma utan att behöva åka och köpa hem specialsaker som man sedan har problem med att använda igen.

citronkladdkaka

Receptet hittade jag på en supersida som jag använt många gånger, nämligenhär. Förutom just denna ljuvliga citronkaka finns det en hel del att välja på och alla recept kommer med massor av bilder och lättförståeliga instruktioner. Fantastiskt!  Dessutom finns det något för alla, oavsett om man är vegetarian, köttätare eller helt enkelt har lite sötsug och vill hitta något gott till kaffet.


Jag serverade min med lite grädde och vitt chaite från 4 o’clock. En helt okej paus från pausandet 😉

Kommentera

